MAGAZIN

Golden Palace Göd

Az időskor megítélésének változása

Az időskor változása az elmúlt évtizedek során

Hogyan változott az időskor megítélése?

Az időskor megítélése nagyon sokat változott az elmúlt évek, évtizedek során. Aki 10-20 évvel ezelőtt már aggnak számított, ma még aktív életet élő idősödő ember. Ebben a bejegyzésünkben annak járunk utána, hogy mi lehet ennek az oka, és mi a titka a mai fiatalos 65-70 éveseknek. Egyúttal pedig arra sarkallunk mindenkit, hogy felejtsük el az élet alkonya, második gyerekkor, hajlott kor és hasonló kifejezéseket. Hiszen az öregedés egy olyan folyamat, aminek rengeteg színárnyalata lehet.

Időskor a WHO szerint

Az Egészségügyi Világszervezet, azaz a WHO szerint az időskort nem számokban lehet mérni, sokkal inkább a korábbi szerepek és feladatok elvégzésének képességének elvesztése. Így tehát teljesen egyénfüggő az, hogy ki számít idősnek, mégis az alábbi fázisok meghatározásával segítenek behatárolni:

  • 60-75 év között beszélhetünk idősödő korról vagy korai öregkorról
  • 75-90 év maga az időskor
  • 90 év felett pedig aggkorról beszélhetünk

Az időskor napjainkban

Napjainkban szerencsére jóléti társadalomban élünk, ami magával hozza többek között a várható élettartam folyamatos növekedését is. Azon kívül, hogy egyre magasabb a társadalomban az idősek száma, még maga az öregedés velejárói is egyre későbbi életszakaszban jelentkeznek. Ugyan az öregedés folyamata mindenki számára másként zajlik le, de az egészséges életmóddal és a megfelelő hozzáállással sokat lehet javítani az életminőségen, még 75 év felett is. 

Az idős emberek regenerációs képessége romlik, ezáltal fogékonyabbá válnak a betegségekre és a különböző sérülésekre. Sok esetben pedig az ebben az életkorban tapasztalt magány teszi még nehezebbé a helyzetet. Az alábbiakban összeszedtük, hogyan tehetünk a legtöbbet magunkért ebben a korban és mi segíthet megbirkózni ezzel az új életszakasszal.

Az egészséges öregedés

A rendszeres fizikai aktivitás az egyik alapfeltétele annak, hogy időskorban is megtartsuk az egészségünket, elkerülhetők a krónikus betegségek és az egészséges testsúly is könnyebben fenntartható. A túlsúly vagy éppen az alultápláltság komoly problémákhoz vezethet. 

Nem csak a fizikai, de a szellemi aktivitás is kiemelten fontos. Számos tevékenységgel tudjuk aktívan tartani elménket. Olvasás, játékok, új készségek elsajátítása, mind segít javítani a memóriát.

A társas kapcsolatok fenntartása elengedhetetlen. Kutatások által bizonyított, hogy a másokkal töltött minőségi idő, a közös hobbik, az aktív szabadidős tevékenységek nagyban segítenek bizonyos egészségügyi problémákkal szemben.

Az aktív időskor elengedhetetlen

Az egészséges táplálkozás

Az évek előrehaladtával változhatnak az igények az étkezés terén is. Elképzelhető, hogy már kevesebb kalóriára van szükségünk, de akkor is kiemelt figyelmet kell szentelni a megfelelő tápanyagbevitelre.

  • Alacsony koleszterintartalmú ételek fogyasztása javasolt
  • Fokozott figyelmet kell fordítani az elegendő folyadékbevitelre, hogy elkerüljük a dehidratációt
  • Az üres kalóriák bevitelét és az alkoholfogyasztást erősen ajánlott kerülni
  • Zöldséges, gyümölcsök, sovány húsok, teljes kiőrlésű, rostos ételek, magvak fogyasztása ajánlott
Az öregedés folyamata

Miben segít a Golden Palace Göd?

A Golden Palace Göd egy olyan prémium nyugdíjas otthon, ahol minden egyéni igényt – lehetőségeinkhez mérten – teljes mértékben figyelembe veszünk. Olyan helyet alakítottunk ki lakóink számára, ahol szívesen tölthetik idejüket, ahol biztonságban lehetnek és boldogan, aktívan élhetik mindennapjaikat. Ehhez pedig minden szükséges szakértői támogatást biztosítunk. 
Apartmanjainkban lenyűgöző környezetben, változatos programokkal és kényeztető kikapcsolódással várjuk Önt sok szeretettel.

Ha felkeltettük az érdeklődését, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén!

Skip to content